Soft… Soft Summer :)

Nadrabiamy, nadrabiamy 🙂 Dziś drugi z typów soft – Zgaszone Lato (Soft Summer). Tym samym przechodzimy do ostatniej grupy kolorystycznej, czyli lata. Wielkimi krokami zbliżamy się do końca charakterystyki wszystkich typów wg systemu 12 typów urody. Zatem – Zgaszone Lato – podobnie jak u Zgaszonej Jesieni, najważniejsze w jej palecie będą kolory przygaszone, stonowane…  Przejdźmy zatem do szczegółów 🙂

Typy zgaszone są trudne do rozpoznania, gdyż nie można jednoznacznie stwierdzić, że zawierają tony chłodne, albo ciepłe. Brak u nich wyróżniających cech np. wyraźnie chłodny kolor oczu czy włosów. Naturalne kolory Zgaszonego Lata są także pozbawione głębi, która charakteryzuje typy ciemne (Ciemna Zima i Ciemna Jesień). Kolory zgaszone to takie, które w przeciwieństwie do czystych i wyrazistych odcieni są jakby „przypudrowane” szarością, stonowane, delikatne. Włosy Soft Summer są pozbawione intensywności, cera ma odcień szaro-beżowy, rzadko z lekkim podbiciem różu. Oprawa oka prawie nigdy nie jest wyrazista. Najczęściej spotykane w tej grupie tęczówki są często szarawe z domieszką błękitu lub zieleni dużo rzadziej brązu. Ważną cechą tego typu, która znajduje odzwierciedlenie w polecanej gamie kolorystycznej, jest bardzo niski kontrast między odcieniami: włosów, skóry i oczu.

Typem siostrzanym jest omawiana wcześniej Zgaszona Jesień. Zatem Lato, może sięgać po niektóre ciepłe kolory z palety Zgaszonej Jesieni, choć zdecydowanie przeważać powinny kolory chłodne i zgaszone, gdyż w towarzystwie kolorów czystych, skóra nabierze szarawego odcienia. Dlatego Zgaszone Lato zdecydowanie powinno unikać czystej bieli. Jeśli masz ciemniejszy kolor włosów, możesz włączyć do swojej palety czerń, ale najlepiej nosić ją w dodatkach. Bardzo ważnym kolorem jest szary w różnych odcieniach od jasnych szarości po ciemny grafit.

Szafie Zgaszonych Lat powinny zagościć też brązy: szarawy, stonowany. Można je łączyć z wieloma odcieniami z palety tego typu. Unikamy bardzo ciemnych brązów typu: bakłażan, ciemna czekolada oraz tych wpadających w pomarańcz. Beż jest jednym z podstawowych kolorów w palecie Zgaszonych Lat, z powodzeniem może zastępować biel.

Po czerwienie należy sięgać ostrożnie, gdyż większość z nich będzie zbyt ostra. Najbezpieczniejsze będąciemniejsze, przygaszone tonacje: chłodny burgund lub cieplejsza czerwień rdzawa, ale także stonowana czerwień arbuzowa i truskawkowa. Należy unikać pomarańczu – delikatne odcienie pomarańczowe najlepiej nosić wyłącznie w charakterze dodatków.

Błękity i przygaszone odcienie niebieskiego to także te kolory, po które Zgaszone Lata powinny sięgać najczęściej, szczególnie : gołębi, pruski, dymny. W dodatkach można sięgać również po ciemny turkus.  Ten typ dobrze wygląda także  w stonowanych odcieniach zieleni – trawiasta, groszkowa oraz bardziej przygaszonych zieleniach wojskowych.

W palecie Zgaszonych Lat powinny znaleźć się także brudnego, pudrowego różu raz odcienie fioletu odcienie fioletu, od ciepłych jeżynowych wersji po chłodniejsze jagodowe. Żółć lepiej zastąpić karmelowym brązem.

Biżuteria w odcieniach srebra jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem, choć można również sięgnąć po odcienie jasnego złota.

Pamiętaj! Uroda Zgaszonego Lata jest całkowicie pozbawiona kontrastu, lekko przygaszona, dlatego najlepiej zaprezentuje się w zestawieniach stonowanych, w których na pierwszy plan wysuwają się kolory neutralne.

12 thoughts on “Soft… Soft Summer :)

  1. sweetandchili pisze:

    Jakiś czas temu szukałam informacji na ten temat, i do dziś nie mogę dojść jakim typem urody jestem… Kupiłam nawet książkę o wizażu, ale tam nyły tez opisane tylko 4 typy i do żadnego z nich nie pasowałam. A u Ciebie czytam, ze tych typów jest aż 12! Muszę przejżeć dalej, moze do czegoś dojdę 😀

  2. wroki pisze:

    od kilku dni cały czas czytam Twój blog.. jest rewelacyjny:) pigułka wiedzy 🙂 ja też mam problem z klasyfikacją swojego typu ale myślę że bliżej mi do chłodnego typu. Pozdrawiam serdecznie …:)

  3. Ewa pisze:

    Ja czytając wszystkie publikacje oraz Pani blog już całkowicie się pogubiłam, zawsze myślałam że jestem jednym z zimnych typów urody w odsłonie lekko oliwkowej z szarościami na buzi, jednak kolor moich żył nie wydaje mi się do końca niebieski, raczej zielony.
    Zdjęcia z dzieciństwa to włosy takie jasno brązowe lub ciemny blond ( ciężko mi to opisać) może mysi, w lato miały blond bardzo delikatne refleksy, ciemno brązowe oczy w ziemną obwódką cera śniada łatwo i na długo się opalam nawet w zimie wyglądam jakbym byłą na krótkim urlopie przerabiałam już większość kolorów na głowie, gdyż szybko otrzymałam od natury pierwsze siwe włosy w wieku około 26 lat, obecnie mam czarne włosy ( przefarbowały się z ciemnego brązu za dużo koloru i się zaczerniły).
    W kolorach kasztanowych na włosach widać każda niedoskonałość na mojej twarzy i uwidaczniają się i tak widoczne sine sińce pod oczami, byłam przez chwilę zółta blondynka co także było porażką wyglądałam jak chora, najlepiej czułam się we włosach w kolorze zimnej gorzkiej czekolady i do niej chcę powrócić, Jednak to i tak nie daje odpowiedzi na moje pytanie jakim typem jestem i w jakich odcieniach i kolorach mam szukać dla siebie ubrań, kosmetyków i dodatków.

    • Anna Piwowarczyk pisze:

      To zależy od typologii, czyli w jakim systemie oceniamy.
      W tradycyjnym będzie zimą – w 12 typach jest soft summer. Ostatnio pojawił się system 4×4 (16 typów) – rozszerzony o… hmmmm…nazwijmy to „półtony”. To znaczy, że w każdej z pór roku jest miejsce na typy takie niezbyt wyraziste, a wśród zgaszonych na jaśniejsze i ciemniejsze.
      Wg tej typologii Katie Holmes jest taką „stonowaną” zimą (Toned Winter). Czyli na pewno potwierdza się jedno – jej uroda jest przygaszona, stonowana, ale jednak bardziej wyrazista niż u lat…

      Więcej na ten temat poczytasz np. tutaj: http://munsell.com/color-blog/four-season-color-analysis-lora-alexander/

      Mam nadzieję w najbliższym czasie przymierzyć się do tematu 🙂

Skomentuj

