Mistrzostwa Makijażu – relacja z targów

Długo się zbierałam na napisanie tej małej relacji z targów, z różnych powodów… Głównym chyba było to, żeby przykra sytuacja, która miała tam miejsce, nie zdominowała mojej oceny. Na tagi pojechałam z jednego powodu – postanowiłam sprawdzić swoje umiejętności i spróbować swoich sił w konkurencji z innymi. Jednym słowem uczestniczyłam w mistrzostwach makijażu.

Na mistrzostwa trzeba było przygotować 2 stylizacje tematyczne: kobieta wamp i makijaż karnawałowy. Chodziło nie tylko o wymyślenie makijażu, ale trzeba było do tego dobrać także całą stylizację. Przygotowania trwały 2 miesiące i ogromnie dziękuję mojej mamie, która dzięki swoim umiejętnościom krawieckim pomogła mi stworzyć te stylizacje :*

Wyjazd z Piły w godzinach porannych. Na miejscu zamieszanie związane z utrudnieniami na drogach (remonty, rozkopane, pozamykane ulice) i wejściówkami. No udało się. Jak już ekipa była w środku, następne zamieszanie z wydaniem kart uczestników i losowaniem… no i miejscem, gdzie można by się przygotować. Chwila oczekiwania i rozpoczął się pierwszy konkurs. 40 minut na wykonanie makijażu kobiety wamp. Na spokojnie skończyłam przed czasem (przećwiczenie makijażu kilka razy wcześniej dało efekt). Ocena modelek (nie przypuszczałam, że to trwa tak długo). W końcu, chwila przerwy i przygotowanie do drugiej konkurencji – makijaż karnawałowy. Tu było więcej improwizacji – szczególnie z fryzurą. Wiedziałam, że Kasia ma długie włosy, ale nie przypuszczałam, że AŻ TAKIE DŁUGIE!!! No nic trzeba je było jakoś uczesać. Mistrzostwo to, to nie było, ale jak na moje umiejętności to chyba wyszło w miarę ok. Na szybko jeszcze poszukiwania ozdób do włosów (dobrze, że to targi fryzjerskie :p) i cóż, znów czekanie…

Tym razem na wykonanie makijażu było 60 minut i znów udało się przed czasem skończyć (a bałam się, że się nie wyrobię). Znów ocena… i czekanie, ale już na luzie. Co ma być to będzie. Więcej nic nie zrobię. Moja rola skończona. Niestety na wyniki trzeba poczekać aż do 17:30. Czyli były blisko 3 godziny oczekiwania.

Postanowiłyśmy coś zjeść. W jedynym barze na terenie targów nie można było płacić kartami. Szukamy dalej. Są bary kanapkowe. Obeszłyśmy 4 i dopiero w ostatnim udało nam się załapać na 2 ostatnie sałatki. Dokupiłyśmy jakieś ciasto (mhhhmm… na obiadek ;P) i przejrzałyśmy zawartość torebek. Znalazły się jeszcze jakieś zapasy, więc z głodu nie umrzemy 😛

Potem dziewczyny klapnęły na kanapach wystawionych przed barami, a ja z siostrą obleciałyśmy kilka stoisk.

I na tym przyjemności się skończyły… w pewnym momencie zorientowałam się, że nie mam telefonu. Poszukiwania i zgłoszenie do kierownika hali i obsługi nic nie dało 😦 Popołudnie miałam delikatnie mówiąc, totalnie zepsute. W tym wszystkim, słyszymy, że zaczynają ogłaszać wyniki (jednak o 17:00). Udałyśmy się pod główną scenę. Najpierw wyczytywano wyniki z konkursów fryzjerskich. Potem przyszła pora na makijaż. Niestety nie zajęłam żadnego miejsca, ale w duchu byłam już na to przygotowana, gdyż obserwowałam inne stylizacje. Wygrały faktycznie te najlepsze. Gratulacje.

Po ciężkim i długim dniu trzeba było wrócić do domu… Było to bardzo „ciekawe” doświadczenie, nie wiem czy to powtórzę :p Splot okoliczności spowodował, że nie jestem pozytywnie, ani nawet obiektywnie nastawiona do tego wydarzenia. Zobaczymy, czas pokaże…

Jeszcze raz chciałabym podziękować kilku osobom, które mnie wspierały i pomagały: mamie – za ogromne zaangażowanie i ciężką pracę jaką włożyła w przygotowanie stylizacji, modelkom: Justynie i Kasi – za wsparcie, poczucie humoru, poświęcony czas, siostrze – która przez cały dzień była moim dobrych duchem i pomogła nam ogromnie oraz mężowi – nie tylko za transport :*

Ahhh.. kilka dni później sprawdzałam wyniki konkursu i punktację. Widać, że rywalizacja była ostra – różnice między miejscami są w zasadzie punktowe, więc jestem zadowolona z mojego 6-go miejsca 🙂

Zapraszam do galerii 🙂

One thought on “Mistrzostwa Makijażu – relacja z targów

Skomentuj

